Vanliga frågor och svar

Allmänna produktfrågor

Hur garanterar Thule säkerheten för produkterna innan de lanseras på marknaden?

Exempel på tester inkluderar extrema temperaturtester, UV tester, City Crash tester, korrosionstester, vibrationstester, dragtester, körtester, inkorrekt användning och krocktester. Thules produkter utsätts för omfattande datorsimulering och praktiska tester både internt och hos externa institut innan lansering. Komponenter, funktionalitet, användarvänlighet och total produktsäkerhet testas och resultaten är dokumenterade som en del av den certifierade produktutvecklingsprocessen.


I vilken hastighet kan jag köra med Thules produkter monterade på min bil?

Fordonets hastighet måste alltid anpassas till typ av transporterad last och temporära körförhållanden, så som vägtyp, vägkvalitet, vindförhållanden, trafikintensitet och gällande hastighetsgräns, men får under inga omständigheter överskrida 130 km/h. Gällande hastighetsgränser och övriga trafikföreskrifter måste beaktas.


Jag har förlorat nycklarna till mina Thuleprodukter. Var kan jag köpa nya nycklar?

Nycklar kan beställas och köpas hos oss. Antingen kan du besöka oss i någon av våra butiker eller ta kontakt med oss via mail thulestore.se@thule.com. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt notera låskoden på cylindern.


Var kan jag köpa reservdelar?

Reservdelar kan beställas och köpas hos oss, antingen i butik eller om du tar kontakt med oss via mail thulestore.se@thule.comVilken reservdel som passar din produkt hittar du bäst på vår hemsida under produktsidan och ”hämtningsbara filer - reservdelar”. Skriv ner reservdelsnumret för snabbare hjälp i butik eller via mail.


Får jag göra tekniska ändringar på produkten?

Du får inte göra några tekniska ändringar av Thule-produkterna. En sådan ändring fråntar Thules ansvar för produkten och gör Thule BringIt!-garantin ogiltig.


Jag har Thule Snökedjor men hittar ingen information på er hemsida. Vem kan jag kontakta?

Vår snökedjeavdelning har övergått till König i Italien. Vänligen kontakta dem på info@konig.it


Varför hittar jag inte mitt fordon i Köpguiden?

Listan innehåller enbart bilar som har testats och godkänts med ett Thule takräcke. Hittar du inte din bil i listan, har utförda tester indikerat på teknisk begränsning på din bil eller har bilen inte testats ännu (nya modeller tar minst 6 månader innan vi har en eventuell lösning).


Jag har köpt produkter från Thule i andra hand, är garantin överförbar?

Som anges i vår garantipolicy, beviljas enbart garanti till den första ägaren.


Jag skulle vilja köpa ett "One Key" system, kan jag välja ett specifikt nyckelnummer?

Du kan tyvärr inte välja ett specifikt nyckelnummer när du beställer ett One Key system. Dock kommer alla nycklar och tillhörande cylindrar i One Key systemet att ha samma nummer.


Vem kan jag kontakta angående Thule-produkter till min husvagn eller husbil?

Vänligen kontakta Thules husvagn/husbils-avdelning på infoRV@thule.com


Krävs det några verktyg för montering?

Vänligen använd enbart de verktyg som Thule inkluderar i produkten. Thule är inte ansvariga för skador, som uppkommit genom att andra verktyg har använts.

Betalning

Hur kan jag betala?

Thule Store erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du ska kunna välja det som passar dig bäst. I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.


Hur får jag min faktura?

Din faktura skickas direkt från Klarna till den e-postadress som du har angett i ordern.


Vad gör jag om jag av misstag har raderat min faktura alternativt inte fått min faktura?

Kontakta oss på thulestore.se@thule.com så skickar vi ut en ny faktura till din e-postadress via Klarna.

Beställning

Hur använder jag rabattkod?

Kontakta oss på thulestore.se@thule.com och informera oss om rabattkoden så kan vi dra av den från din order.


Kan jag beställa till utlandet?

För tillfället levererar vi inte utanför Sverige.


Kan jag göra ändringar i min order efter att jag har beställt?

Om ordern inte är packad ännu så kan du naturligtvis ändra din order. Vår ambition är att packa din order så snart som möjligt, så ring till oss på 040-635 90 50 så snart som möjligt om du vill ändra din order.


Vad gör jag om jag skrivit in fel adress?

Ring till oss på 040-635 90 50, om ordern inte är packad ännu så kan vi lätt rätta till det, annars skickas paketet med fel adressuppgifter och då kan det bli problem med leveransen.


Kan jag avbeställa min order om jag ångrar mig?

Om ordern inte är packad och skickad så kan du naturligtvis avbeställa den. Det bästa är att ringa till oss på 040-635 90 50 så snart som möjligt då vi eftersträvar att packa din order så snart som möjligt.

Retur

Jag har ångrat min order/del av order, Hur returnerar jag produkten?

Kontakta oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50 innan du returnerar en vara. Returen skickas till:
Thule Store
Trelleborgsvägen 14
214 31 Malmö
Du kan läsa mer om ångerrätt i våra köpvillkor.


Jag har returnerat en vara, ska jag betala fakturan?

Om du har valt att returnera din vara så kontakta oss på thulestore.se@thule.com så kan vi förlänga betalningsfristen och makulera fakturan när produkterna är åter hos oss. Har du returnerat delar av ordern så krediterar vi fakturan när vi har fått produkten i retur.

Reklamation

Vad gör jag om jag har tagit emot en defekt vara?

Kontakta oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50 om din vara är defekt vid uppackning eller om något fel har uppkommit på varan innanför garantitiden. Var förberedd på att uppge ordernummer och batchnummer på produkten vid kontakt med oss.


Hur lång är garantitiden?

Du kan läsa mer om Thules garanti här.

Leverans

Vem levererar varorna?

Vi har ett samarbete med DHL som står för Thule Stores leveranser i Sverige.


Kan jag följa min order online?

Du får ett trackingnummer av oss tillsammans med orderbekräftelsen som du kan gå in på dhl.se och spåra din leverans med.


Vad gör jag om paketet är skickat, men DHL inte har det?

Kontakta oss på thulestore.se@thule.com och uppge ditt ordernummer, så undersöker vi snabbt hur det ligger till och kan efterlysa paketet.

Övriga frågor

Hur snabbt svarar ni på mitt mail?

Måndag till fredag svarar vi på mail inom 24 timmar, normalt mycket snabbare. Lördagar, söndagar och helgdagar håller vi stängt, men svarar då på helgens mail direkt på måndag morgon.


Finns det en fysisk butik där jag kan se produkterna?

Vi har en butik i Malmö i Sverige. Här kan du se, känna på och prova hela Thules sortiment.


Kan jag beställa hos er som företag?

Du kan enkelt beställa hos oss som företag, du beställer på samma villkor som våra privatkunder. Önskar du beställa större mängder ber vi dig kontakta oss på thulestore.se@thule.com

Några andra frågor?

Har du en fråga vi missat att svara på? Kontakta oss eller besök oss i butiken!

Thule Store
Trelleborgsvägen 14
214 31 Malmö

thulestore.se@thule.com
040-635 90 50
Facebook