Köpvillkor för Thule Store

FRAKT

Frakt tillkommer på alla beställningar, undantaget om varorna hämtas i vår butik i Malmö. Aktuell fraktkostnad visas direkt uppe i högra hörnet när du lägger en produkt i varukorgen. Väljer du att hämta varorna i vår butik försvinner fraktkostnaden när du väljer det alternativet i kassan.

Takboxar – Privat- och företagsadress

Takboxar levereras med DHL HomeDelivery till din dörr/port dagtid. DHL kontaktar dig före utkörning. Observera att inbärning, t.ex. upp för trappor i port, inte ingår.

Viktigt! Om du har bokat tid och inte finns på plats när DHL ringer på dörren, kommer du att bli debiterad en ny fraktkostnad vid nästa utkörning.

Övriga produkter – Privatadress

Dessa produkter skickas med DHL ServicePoint. Du blir meddelad via sms när dina produkter finns för uthämtning på närmaste utlämningsställe.

Undantag: Cykelhållarna Thule EuroClassic och Thule VeloCompact 927 skickas med DHL HomeDelivery p.g.a. sin skrymmande storlek och levereras till din dörr/port efter avisering (se information under Takboxar ovan).

Övriga produkter – Företagsadress

Dessa produkter skickas med DHL Paket och levereras till din företagsadress dagtid. Du blir meddelad via sms före leverans.

LEVERANS

Leveranstiden är 1–5 arbetsdagar (normalt högst 3 arbetsdagar). Leveranstiden för takboxar är 6–10 arbetsdagar. De flesta beställningar packar vi samma dag eller dagen efter din beställning.

Om vi av något skäl inte kan leverera dina produkter i tid så kontaktar vi dig. Du har då rätt att häva ditt köp utan kostnad.

Om du har valt att hämta i vår butik så har vi det mesta i lager för omgående leverans. Annars är leveranstiden sällan längre än 2 dagar. Vi hör då av oss till dig så snart produkterna finns hos oss.

BETALNING

Samtliga priser visas inklusive moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

THULESTORE.SE erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du ska kunna välja det som passar dig bäst. I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.

Faktura

Faktura skickas till dig via e-post i samband med att beställningen skickas från vårt lager och har en förfallotid på 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Om du väljer betalning mot faktura kan en kreditprövning komma att göras.

Delbetalning

Vid delbetalning med Klarna konto kan du själv välja hur mycket du vill betala varje månad. En kreditprövning kommer att göras av Klarna.

Kortbetalning

Vid kortbetalning reserveras pengarna direkt när beställningen görs och dras sedan från kontot vid leveranstillfället.

Direktbetalning via internetbank

Vid direktbetalning via internetbank dras pengarna från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen, d.v.s. när beställningen görs.

ÖVRIGA VILLKOR

Beställningar utanför Sverige

För tillfället levererar vi ej utanför Sverige.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller endast för privatpersoner och följer Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida). Ångerrätten gäller 14 dagar från det datum då du mottagit leveransen. Retur kan endast ske om varan skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Återbetalning av ditt totala ordervärde sker inom 30 dagar vid godkänd retur.

Det är du som kund som svarar för returfrakten. OBS! Fraktkostnaden för att skicka en takbox hem till dig är kraftigt reducerad. Beroende på var i Sverige du bor kommer returfrakten att kosta 1000–1500 kr.

Kontakta alltid oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50 innan du returnerar en vara. Returen skickas sedan till:

Thule Store
Trelleborgsvägen 14
214 32 Malmö

Bifoga en kopia av följesedeln så att vi ser vem returen kommer ifrån.

Reklamationer

När du har mottagit din beställning bör du genast kontrollera att innehållet stämmer och att produkterna är felfria. Om något är fel har du rätt till reklamation. Kontakta oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50 om du ska reklamera en vara, så skickar vi dig en förbetald returfraktsedel. Var beredd att ange ditt ordernummer samt orsak till reklamationen.

Outlösta paket

Vid outlösta paket debiterar vi 250 kr inkl. moms för returfrakt och administrativa kostnader. Att låta bli att hämta ut sitt paket är inte detsamma som att utnyttja ångerrätten. Kontakta oss om du vill ångra ditt köp, se Ångerrätt ovan.

Orderbekräftelse

Så snart vi har mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse via e-post. Om du inte får någon orderbekräftelse inom en timme till den e-postadress du angivit, kontakta oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50.

Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer med din beställning. Om något är fel eller om du undrar över något, kontakta oss direkt.

Tänk på att spara din orderbekräftelse så att du har alla uppgifter till hands om du behöver kontakta oss.

Personuppgifter

Thule Merchandizing AB är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dessa uppgifter krypteras i vår databas. Du kan när som helst begära utdrag på, ändra eller radera dina registrerade uppgifter genom att kontakta oss på thulestore.se@thule.com eller 040-635 90 50. Dina personuppgifter kommer aldrig att lämnas ut till 3:e part.

Tvist

Vid eventuell tvist följer Thule Merchandizing AB alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

I korthet

Kontakt Thule Store

thulestore.se@thule.com
040-635 90 50

Thule Store
Trelleborgsvägen 14
214 32 Malmö

Kontakt Klarna

Klarna kundservice
08- 120 120 10
Mån-Tors 08.30–20.00
Fredagar 08.30-17.00
Lör-Sön 10.00 – 17.00